Bakić želi modernizirati hrvatsko obrazovanje, a MZOŠ odgovara: Niste dovoljno dobri!

Bakić želi modernizirati hrvatsko obrazovanje, a MZOŠ odgovara: Niste dovoljno dobri!

U proteklih nekoliko dana, veliku pozornost privukla je Indiegogo kampanja poduzetnika Nenada Bakića, koji kroz svoju udrugu Institut za Razvoj i Inovativnost Mladih (IRIM) te projekt popularizacije STEM područja u osnovnim školama želi modernizirati hrvatsko obrazovanje.

Još 2014. godine, IRIM pokreće projekt, Croatian Makers, iz kojega se kasnije razvija Croatian Makers liga i ostali projekti Udruge. Cilj im je približiti robotiku, automatiku i programiranje osnovnoškolskom uzrastu. Kao što je istaknuto na stranici Udruge, trenutno je u projekt uključeno više od 360 škola i ustanova te preko 8000 učenika, a cilj im je da taj broj bude još i veći. 

U svega nekoliko dana, kampanja je od prvotnog cilja od $60.000, do sada, prikupila nevjerojatnih $162.000. Mnoge hrvatske tvrtke, ali i obični mali ljudi, uključili su se i dali potporu projektu. No izgleda da je nešto ipak trulo u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta koje, kako je prenio sam pokretač kampanje, smatra da projekt i nije baš nešto.

Naime, udruga je prijavila projekt na natječaj MZOS-a kako bi dobili dodatna sredstva, ali su u Ministarstvu donijeli odluku kako projekt nije kvalificiran ući u kategoriju 128 onih kojima su sredstva dodijeljena. Bakić je u svojoj objavi na Facebooku iznio i niz razloga koje su kao objašnjenje dobili iz MZOS-a u kojima “argumentiraju” zašto je tome tako. Neki od njih su i prigovori kako u projekt nisu uključeni volonteri te kako nisu dovoljno pojasnili prijašnje projekte Udruge ili kako nemaju uspostavljeno partnerstvo s jedinicom lokalne i regionalne samouprave. Objava je uklonjena s Facebooka, a uslijedila je nova obavijest kako je ministar Barišić pozvao Nenada Bakića na sastanak.

S obzirom na to da se ogorčenost nastalom situacijom proširila društvenim mrežama poput požara, a čak je i akademik Igor Rudan prenio oduševljenje projektom i izrazio mu javnu potporu, nameće se pitanje zašto je moralo doći do ovakvih komplikacija? Zašto oni kojima je potpora ovakvih projekata u opisu posla nisu u mogućnosti promptnije reagirati i omogućiti generacijama koje dolaze kvalitetnije i modernije obrazovanje? Odgovor vjerojatno nećemo tako lako saznati, no u međuvremenu možemo dati potporu projektu ovdje i u njega uložiti već danas – za bolju budućnost naše djece sutra!