Završen prvi krug Turnira mladih prirodoslovaca na FER-u koji će nas predstavljati u Kini

Završen prvi krug Turnira mladih prirodoslovaca na FER-u koji će nas predstavljati u Kini

Dvadeset učenika srednjih i osnovnih škola u subotu je sučelilo svoje projektne zadatke i ideje na Turniru mladih prirodoslovaca koji organizira Istraživački centar mladih (ICM). Jedanaestero učenika prošlo je u drugi krug, a po završetku istog početkom ožujka znat će se i konačan popis učenika koji će sudjelovati na Međunarodnom turniru mladih prirodoslovaca u Nanjingu, NR Kina i nadamo se opet osvojiti medalje.

Prošle godine, ekipa hrvatskih srednjoškolaca osvojila je srebro na Međunarodnom prirodoslovnom turniru u dalekom Iranu. No to nije prvi takav uspjeh. Još 2015. godine druga grupa mladih genijalaca osvojila je zlato na istom natjecanju u Srbiji.

Uvijek može bolje!

“Za ovo natjecanje izradio sam timelapse video alkoholnog vrenja te ustvrdio kako kvaščevim gljivicama etanol nije bitan već im šteti, dok je to ljudima najvažniji produkt”, rekao je Darian Serge, učenik 1. razreda Prirodoslovne i grafičke škole u Rijeci. Dodao je kako je zadovoljan organizacijom natjecanja iako bi volio da je bilo više posjetitelja. Oko svog nastupa je optimističan, iako zna da uvijek može bolje. Naknadno smo saznali da je Darian prošao u drugi krug.

Inovativno natjecanje

Turnir je predviđen za osnovnoškolce i srednjoškolce u dobi od 12 do 16 godina, a zanimljiva je činjenica kako, za razliku od velike većine drugih natjecanja, ovaj Turnir financira isključivo privatni sektor, odnosno tvrtke usko vezane za STEM područje.

Predsjednik ICM-a, Danko Marušić rekao nam je kako ovogodišnje natjecanje po broju natjecatelja i cjelokupnoj organizaciji dvostruko premašuje prošlogodišnje.

Struktura turnira razlikuje se od većine drugih školskih natjecanja te više nalikuje start-up natjecanjima gdje timovi publici i žiriju prezentiraju svoje konkretne projekte i rješenja te odgovaraju na pitanja. Natjecateljima, koji dolaze iz 19 hrvatskih škola, unaprijed su poslani projektni i istražvački zadatci. Najčešće je riječ o znanstvenim eksperimentima na temelju kojih sudionici, uz pomoć svojih učitelja i mentora, napišu rad te ga pošalju na ocjenjivanje i recenziranje. Sudionici na svojim projektima rade od kuće i u matičnim školama, što govori o inkluziji i politici jednakih šansi prema svim natjecateljima, neovisno odakle dolaze.

Druga posebnost natjecanja leži u činjenici da tzv. reporteri (natjecatelji koji prezentiraju svoja rješenja) osim na pitanja žirija također odgovaraju i na pitanja oponenata (drugih natjecatelja). Metoda, inovativnost, količina parametara, korištenje aparature, prezentacija, obrana ideje i odgovori na pitanja samo su neki od kriterija prema kojima žiri vrednuje natjecateljske projekte.

Imajući na umu sami format natjecanja, koji se ne temelji samo na teoriji nego i na praksi, bez pretjerivanja možemo ustvrditi da je riječ o budućim stručnjacima o čijem ćemo radu i budućim uspjesima tek čitati.